Case: Hair247.dk

Vores nye Marketing Automation løsning for Hair247.dk sætter gang i nye såvel som gamle kunder. Bestående af Follow-up on Purchase, Costumer Re-engagement, Abandoned Cart og velkomstflow trækker løsningen flere kunder ind i webshoppen og øger omsætningen hos Hair247.dk.

"Vi er meget tilfredse med resultatet - både det grafiske udtryk, og den effektivitet løsningen har. En varm anbefaling herfra."

Jan, Hair247.dk

Velkomstflow

Hair247.dk's velkomstflow byder de nye modtagere velkommen med en rabatkode på 10%. Flowet aktiverer modtagerne allerede fra start, og med den tidsbegrænsede rabatperiode skaber velkomstflowet mere trafik og omsætning i webshoppen. Ved hjælp af sign-up modulet vendes de besøgende i webshoppen hurtigt til kunder.

Ved tilmelding

Den nye modtager får en velkomstmail, så snart han/hun tilmelder sig via sign-up modulet. I mailen får modtageren en rabatkode på 10% til Hair247.dk.

7 dage senere

Modtageren får en ny mail 7 dage efter tilmeldingen, og her får han/hun en påmindelse om rabatten, og at det stadig er muligt at indkassere den.

7 dage senere

Efter yderligere 7 dage modtager den nye modtager sidste mail, omkring at det er sidste chance for at benytte rabatten, da den udløber samme dag.

Velkomst via webshoppen

Hair247.dk har modtagere, der tilmelder sig, når de handler i shoppen. Derfor består deres Marketing Automation løsning også af en velkomstmail til dem, som har handlet i shoppen. Mailen byder velkommen til de nye modtagere, og ved hjælp af Clerk består den også af produkter, som er relevante i forhold til købet.

Kunden handler i shoppen

Så snart modtageren handler i shoppen og tilmelder sig nyhedsbrevet, registreres det i flowet, og der lægges en mail i kø til udsendelse.

Kunden får en mail

Modtageren får en opfølgende mail, hvor han/hun takkes for tilmeldingen og præsenteres for produkter, som er relevante i forhold til købet.

Kunden handler igen

Modtageren klikker sig videre fra mailen til Hair247.dk og lægger endnu en ordre på et produkt, som han/hun kan benytte sammen med det tidligere køb.

Purchase Follow-up

Ved hjælp af segmentering, modtager de kunder, som har lagt en ordre hos Hair247.dk, en opfølgende mail med personligt tilpassede produkter. Løsningen holder kunderne i gang og får dem til endnu en gang at besøge webshoppen. På den måde øger løsningen Hair247.dk's omsætning i webshoppen.

Kunden køber varer

Så snart kunden har gennemført en ordre på Hair247.dk, registreres det i flowet, og der lægges en mail i kø til udsendelse.

Der går 30 dage

Ved hjælp af vores trigger-indstillinger, sikrer vi os, at der altid går 30 dage fra købet til, at der sendes en opfølgningsmail til kunden.

Kunden får en mail

Kunden modtager en opfølgende mail, som er fyldt med produkter udvalgt udfra kundens egne personlige præferencer.

Kunden køber igen

Kunden klikker på et af de udvalgte Clerk produkter i mailen, og ender igen på Hair247.dk, hvor der lægges endnu en ordre.

Design

Hair247.dk's Marketing Automation løsning har fået et friskt og farverigt design, som vækker opsigt hos målgruppen. Designet tager udgangspunkt i webshoppen og er i tråd med den visuelle identitet og det indtryk, som Hair247.dk gerne vil give.

Costumer Re-engagement

Med en Costumer Re-engagement løsning aktiverer Hair247.dk de kunder, som ikke har handlet i webshoppen i et stykke tid. Kunderne får en personlig rabatkode, og ved hjælp af en tidsfrist på 14 dage sættes der hurtigt gang i kunderne igen.

Efter 90 dage

90 dage efter, at kunden sidst har lagt en ordre i webshoppen, modtager han/hun en mail med en rabatkode på 10%.

7 dage senere

Modtageren får en ny mail med en påmindelse omkring rabatkoden, og at han/hun stadig kan nå at spare 10% på sit næste køb.

7 dage senere

Efter yderligere 7 dage modtager kunden en ny mail. Denne gang er der fokus på, at det er sidste dag og dermed sidste chance for at spare 10%.

Abandoned Cart

Hair247.dk's Marketing Automation løsning består også af en Abandoned Cart mail, som sendes til de modtagere af nyhedsbrevet, som har besøgt webshoppen og lagt varer i kurven, men ikke har gennemført købet. Mailen giver kunderne en ny chance for at gennemføre købet.

Der efterlades en kurv

Så snart modtageren efterlader en indkøbskurv i webshoppen, registreres det i flowet, og der lægges en mail i kø til udsendelse.

Der går 6 timer

Ved hjælp af vores trigger-indstillinger sikrer vi os, at der altid går nøjagtigt 6 timer fra kurven efterlades til, at der sendes en opfølgningsmail.

Modtageren får en mail

Modtageren får en opfølgende mail, hvor han/hun har mulighed for at se den efterladte kurv og samtidig at gennemføre købet.

Købet gennemføres

Modtageren klikker sig videre fra mailen til indkøbskurven i Hair247.dk's webshop, hvor han/hun efterfølgende gennemfører ordren.