Case: Essential Foods

Essential Foods' nye Marketing Automation løsning henvender sig både til deres kunder fra Danmark, Sverige og UK. Løsningen fokuserer på kundernes oplevelse, og på at hjælpe dem godt i gang og videre med Essential Foods. Bestående af et purchase follow-up, et specific purchase follow-up, et abandoned cart flow, et costumer re-engagement og et velkomstflow, bidrager løsningen til at sætte gang i aktiviteten i Essential Foods' webshop og til at øge omsætningen markant.

"From flow to wow! nomiro har leveret en flot løsning a-z, som hjælper vores kunder endnu bedre i gang. Med stor indlevelse fik vi også en designløsning, der matchede vores ønsker, og hele forløbet med et minimalt tidsforbrug fra vores side. "

Christian, Essential Foods

Purchase Follow-up

Ved hjælp af segmentering, modtager de kunder, som har bestilt måltider i webshoppen, og som ikke samtidig har bestilt godbidder, en opfølgende mail fra Essential Foods, hvor de bliver gjort opmærksom på det store udvalg af godbidder. Løsningen leder de allerede trofaste kunder ind i webshoppen endnu en gang og øger på den måde omsætningen i shoppen.

Purchase follow-up step 3

Kunden køber måltider

Så snart kunden køber måltider, og ikke køber godbidder, registreres det i flowet, og der lægges en mail i kø til udsendelse.

Purchase follow-up step 2

Der går 2 dage

Ved hjælp af vores trigger-indstillinger, sikrer vi os, at der altid går 2 dage fra købet til, at der sendes en opfølgningsmail til kunden.

Purchase follow-up step 3

Kunden får en mail

Kunden modtager en opfølgende mail, som er fyldt med gode råd og vejledning omkring det rette valg af Essential godbidder.

Purchase follow-up step 4

Kunden køber godbidder

Kunden klikker sig videre fra mailen til Essential Foods' webshop for at se mere omkring godbidderne, og lægger endnu en ordre i shoppen.

Design

Med fokus på at bibeholde den røde tråd, har vi designet en Marketing Automation løsning, som tager udgangspunkt i Essential Foods' nye website. Der er sat fokus på det eksklusive udtryk ved hjælp af fullwidth billeder og ved hjælp af den grønne og guld farve, som kendetegner Essential Foods.

Specific product follow-up

Ved hjælp af segmentering, modtager de kunder, som har bestilt et prøvemåltid, en opfølgende mail, hvor der spørges ind til oplevelsen, og hvor der også er rig mulighed for at fortælle omkring Essential Foods. Løsningen leder kunderne ind til det store udvalg af måltider i shoppen, hvor de kan komme igang med en større måltidspakke. På den måde bidrager løsningen til at øge omsætningen hos Essential Foods' nye kunder og samtidig at fastholde dem.

Purchase follow-up step 3

Køb af prøvemåltid

Så snart kunden køber et af Essential Foods' prøvemåltider, registreres det i flowet, og der lægges en mail i kø til udsendelse.

Purchase follow-up step 2

Der går 5 dage

Ved hjælp af vores trigger-indstillinger, sikrer vi os, at der altid går 5 dage fra købet til, at der sendes en opfølgningsmail til kunden.

Purchase follow-up step 3

Kunden får en mail

Kunden modtager en opfølgende mail, hvor der spørges ind til oplevelsen, og henvises til Essential Foods' store udvalg af hundefoder.

Purchase follow-up step 4

Kunden køber måltider

Kunden klikker sig videre fra mailen til Essential Foods' webshop for at se mere omkring måltiderne, og lægger endnu en ordre i shoppen.

Costumer Re-engagement

Essential Foods vægter kundeplejen højt, og derfor består deres nye Marketing Automation løsning også af et costumer Re-engagement flow, som henvender sig til de kunder, der ikke har handlet i webshoppen i 120 dage. Mailen har henblik på kundens oplevelse af Essential Foods, men leder, med sine henvisninger, samtidig også kunden tilbage til webshoppen igen.

Abandoned Cart

Essential Foods' marketing automation løsning består selvfølgelig også af et abandoned cart flow. Mailen henvender sig til de modtagere, som efterlader en fyldt indkøbskurv i webshoppen uden at gennemføre købet. Den genaktiverer dem ved at give dem en ny chance for at gennemføre.

Purchase follow-up step 3

Der efterlades en kurv

Så snart modtageren efterlader en indkøbskurv i webshoppen, registreres det i flowet, og der lægges en mail i kø til udsendelse.

Purchase follow-up step 2

Der går 12 timer

Ved hjælp af vores trigger-indstillinger sikrer vi os, at der altid går nøjagtigt 12 timer fra kurven efterlades til, at der sendes en opfølgningsmail.

Purchase follow-up step 3

Modtageren får en mail

Modtageren får en opfølgende mail, hvor han/hun har mulighed for at se den efterladte kurv og samtidig at gennemføre købet.

Purchase follow-up step 4

Købet gennemføres

Modtageren klikker sig videre fra mailen til indkøbskurven i Essentials Foods' webshop, hvor han/hun efterfølgende gennemfører ordren.

Velkomstflow

Ved hjælp af et velkomstflow bestående af 3 mails bydes Essentials Foods' nye modtagere velkommen med stil. Flowet fokuserer på at hjælpe modtagerne godt i gang med Essential Foods i forhold til måltider, godbidder og opbevaring. Det leder modtageren ind i webshoppen og øger derfor samtidig omsætningen hos Essential Foods.

Ved tilmelding

Den nye modtager får en velkomstmail, så snart han/hun tilmelder sig nyhedsbrevet. Mailen hjælper modtageren godt i gang med valg af måltider.

14 dage senere

Modtageren får en ny mail 14 dage efter tilmeldingen, og her får han/hun et indblik i og bliver guidet i Essential Foods' store udvalg af godbidder.

14 dage senere

Efter yderligere 14 dage modtager den nye modtager sidste mail, hvor han/hun præsenteres for Essential Foods' opbevaringsmuligheder.